måndag 2 januari 2012

Vi klarade det, vi ar i BALI!

Efter en mycket lang resa, da vi kampat hart for att na vart mal sa har vi antligen lyckats! Bali ar nu under vara fotter och inom tva veckor kommer aven Balis vagor att vara under oss! Men innan vi ar redo for konstiga brador pa vattnet sa ska vi utforska Gili-Islands och Lombok.

Sa, efter turistiga Krabi drog vi till turistiga Phi-Phi-Island. Vi spenderade tre dagar dar och det var tre bra dagar! Forsta dagen kom vi fram mitt pa dagen nagon gang. Fixade sangar i ett billigt dorm-room, ett enda stort rum med massa vaningssangar. Sen gick vi ett varv runt den lilla fina on. Efter det blev det dyr ol, eller ja dyr och dyr. Kostade val 30 kr for en halvliter, men det ar dyrt for att vara har. Det var pa en bar pa stranden och vi satt och kollade pa eldshower och diskuterade musik. Det kom sedan ett reggaeband som spelade, men vi gick hem ratt tidigt och sov.

Andra dagen pa PhiPhi lag vi pa stranden och brande oss. Jag har aven hittat en Kalle Anka-bok pa ett hostel vi bodde pa i Krabi sa jag var helt fast i den. Jag kande mig som atta ar igen, nar jag alltid laste Kalle Anka-tidningar pa landet pa somrarna. Den kvallen blev det ol igen, men pa andra sidan on. Det finns tva strander och vi behovde utforska bada tva innan nyar sa vi visste vart vi skulle ga da. Och stranden vi var pa andra dagen var grymt mycket mer party. Det var en massa eldshower dar ocksa och bar efter bar hela stranden.

Tredje dagen var det nyar. Och da var det fest hela dagen. Det blev ol pa stranden till frukost och Emmi tog en glass ocksa. Sen var det lunch nagon timme senare och efter det drog vi ut pa sjon, med "Phi Phi Party Crew". Det var en bat med manniskor som ville festa och det fanns en billig bar pa baten. Vi akte ut med den och sa snorklade vi massa och akte aven till stranden Maya Bay (mycket fint namn) och filmen "The Beach" med Leonardo DiCaprio har spelats in dar. Woooooow. Eller na sant :)

Efter stranden var det solnedgang som vi kollade pa fran baten samtidigt som vi at middag. Vi kom tillbaka till on strax efter solnedgangen och drog da hem och bytte klader. Eftersom vi bodde i ett stort rum med massa sangar sa hittade vi nagra vanner dar pa kvallen och de foljde med oss ut och tog ett glas vin. Emmi lamnade oss efter en halvtimme for att hon skulle skypa med Lisa och Julia. Sa jag var ensam med vara tva argentinska vanner, Manu och Pepe. Vid nio skiljdes jag fran dem for jag skulle till Dojo Bar och traffa pa nagra grabbar vi hangt med pa baten. Dessutom fick alla som varit med pa baten gratis shots om de kopte en drink pa Dojo Bar. Win, win! Emmi kom dit lite senare och sen kopte vi champange med nagra fran baten!

Jag och Emmi tappade saklart bort varandra som vanligt och vid tolvslaget drack jag champange med nagra andra. Vi skalade pa stranden och det var jattefint. Vi hade ocksa kopt ett apple som vi at, for det har min kara mor lart mig att man ska gora precis pa tolvslaget. Tydligen haller man sig frisk hela aret da!

Efter tolvslaget ar val allt inte helt klart i mitt huvud, jag vet till exempel inte varfor min fot ar stukad... men jag vet att jag dansade hela natten och hade det sa bra! Jag fick en Thailandsk kille med hatt att falla for mig. Han kunde daremot inte sa mycket engelska sa hans kompis fick oversatta allt och han sa och "hattkillen" hade sagt att han ville bli min pojkvan. Jag kande inte for att ga langre med det dar sa jag dansade lite till istallet. Klockan sex kom jag hem och jag hade fatt ett fint sms som gjorde att jag somnade som den lyckligaste i varlden. Det var en fin kvall!

Dagen efter var vi tvugna att checka ut klockan 11 och sen bar det av mot Phuket dar vi skulle ta flyget till Bali klockan 06.20 den andra januari. Vi kom till Phuket vid fyra och at varldens mest vardelosa Chicken Satay. Det kandes for jobbigt att hanga runt dar i staden sa vi tog taxi till flygplatsen istallet och kom dit vid sex, bara 12 timmar att doda tills planet gick. Det gick bra, vi at middag och sen hade vi 160 bath kvar, vilket ar ungefar 40 kr. Vi gick till en pub och kopte en ol for 150 bath och satt dar och spelade kort tills de stangde vid elva. Efter det la vi oss pa golvet och laste och sov till klockan fem da vi kunde checka in. Kanske inte varldens basta somn.. Kallt var det ocksa. Asiater ar lite for fasta vid sin aircondition!

Planet till Bali tog ungefar fyra timmar och idag har vi bara hunnit hitta hotel. Badat i poolen pa hotelet, ohhh fancy stuff! Haha. Atit billig lunch och letat bokaffarer, men de verkar inte ha sana i den har staden!

Saklart maste det bli bilder ocksa:

Sista kvallen i Krabi 

Regler for taxin pavag till PhiPhi-baten

Spanar efter Beijing fran PhiPhi

Kaxig eldshows-kille. Poiade och drack ol
samtidigt som han balanseade pa lina. 

Avslutet pa hans show

"Thank you very big"
Fina hot om att man inte ska tvatta kladerna
i handfatet ocksa. Fran vart hostel pa PhiPhi.

Stranden pa PhiPhi

Emmi glider omkring

Jag, jag, jag

Jag snorar en massa vatten och Emmi hoppar
ivag med biffiga ben 

Emmi slar vatten

Kalle Anka! <3

Lite senare pa dagen forsvann vattnet..

Fiskar pa nyar

Snorkla pa nyar

Taggiga saker

Mer fiskar

Emmi klattrar uppfor trappan, pa vag mot Maya Beach
 
 
Framme pa Maya Beach och killen ar lite suddig..

En av vara bat-vanner, Shaun

En annan bat-van, Daniel med Emmi. 

 
Emmi lekte i solen
 
 
Efter batresan hittade vi argentinarna i vart rum. Det har ar
Manu, fast han ser ovanligt sliskig ut pa den har bilden......... 

Pa restaurangen med Manu och Pepe, efter att Emmi lamnat oss

Haha

DojoBar! Med Peter som ar narmast och en trevlig kille
vars namn vi har glomt... 

Vet inte varfor jag pillar i Peters har, kollar sakert loppor eller nat.

Hehehe

Tolvslaget!

Bild fran baren jag hangde pa resten av kvallen

Hattkillen som blev kar i mig

Man vet aldrig vad man kan hitta i Phuket!

Vi roar oss pa flygplatsen!

Hittade oss en fin sovplats 

Har ser ni fina mig om ni tittar riktigt noga
 
FLYG!

1 kommentar:

  1. Hårt liv ni lever, med massor av sol varma bad och booz. Kan tänka att ni börjar att längta hem till +5, duggregn och tidiga morgnar. Eller...? Ha de bra så länge det varar/Pappa

    SvaraRadera