onsdag 23 november 2011

Lever farligt i Nah Trang!

VARNING: Mammor kan bli oroliga av att lasa det har.

Trots gratis internet har jag inte lagt upp ett enda inlagg pa en hel vecka. Jag ar dalig ibland. Men jag maste saga att vi har det grymt har i Nah Trang. Det har ar det stallet vi stannat langst pa, om man inte raknar med Amsterdam da. 9 dagar pa samma stalle, det ar nog bara Bali som kan sla det!

Sa det vi har gjort har ar bara att bada, festa, bada, festa, bada, festa. Det ar ett bra liv tycker vi, fast alkoholen ar lite for billig for vart eget basta, eller ja kanske for allas basta.

Forsta festkvallen var den 18/11.  Vi borjade med en "bucket" var med long island ice tea. Det ar alltsa en hink med sprit for bara 12 svenska kr. Dessutom ar det gratis Pina Colada till alla tjejer pa den baren sa vi tog en varsin. Den har baren blev sedan stallet som vi borjade alla utekvallar pa, vi kallar det for "stallet pa hornet". Fulla och glada lamnar vi "stallet pa hornet" for att ga och ata middag, det ar ju alltid roligare att ata full. Resturangen vi at pa da blev sedan vart vanliga frukoststalle, sa vi hittade massa bra stallen den har kvallen. Till maten var det ol. Efter middagen drar vi hem och lamnar vara kameror och spelar in ett nytt "bloggklipp" i badrumsspegeln. Jag vill jattegarna lagga upp det, men de har datorerna ar for sega. Nar vi ar klara hemma drar vi till baren "Why not?". Och nar vi sitter dar och dricker en bucket och en gratis mojito sa far Emmi syn pa ett valbekant ansikte, det ar "muschen", en av britterna vi traffade i Siem Reap!! Sa vi borjar hanga med de grabbarna igen och drar senare till "Sailor Club" och dansar natten lang. Eller ja, vi minns egentligen inte sa mycket efter "Why Not?". Det var liiite for mycket sprit den kvallen. Emmi ar borta nar jag kommer hem, men det ar upplast, inte bra men allt ar kvar i rummet i alla fall. Det Emmi minns ar att hon gatt omkring utan skor mitt ute i ingenstans och sedan suttit pa stranden med "muschen" och haft deeptalk. Han somnade sedan och var omojlig att vacka sa hon gick hem. Hennes vaska ar trasig och planboken som lag i den ar borta. Som tur var sa var det bara kontanter i den som vi anda tankt spendera under kvallen sa det var ingen stor forlust.  

Dagen efter ar hela varlden en enda stor hang over kanns det som. Vi segar pa stranden, hanger vid datan och kollar pa tv pa hotellrummet. Dagen efter det planerade vi ocksa att ta det lugnt, kanske sitta och ta det lugnt pa ett fik. Vara planer andras drastiskt nar vi traffar pa "muschen" pa stranden. Han sager att de ska lamna staden dagen efter och vill darfor festa en sista natt med oss. Sa det blir en till utekvall. Vi bestammer att vi inte far bli sadar fulla igen, vi maste chilla med alkholen. Vi borjar kvallen pa "stallet pa hornet", men den har kvallen delar vi pa en "bucket" och sjalvklart en gratis Pina Colada var. Efter det ater har vi en fin vinmiddag med lasagne. Stort gott var det! Efter middagen blir det "Why Not?" och mer bucket och gratis mojito. Nar vi sitter dar kommer en kille fram och fragar: "Har ni tandare?", pa skanska! Han heter Georg och bor nu i Stockholm, vi hanger med honom och hans van Douglas, som ska flytta till Blasut. Aven denna kvall slutar pa Sailor Club med dans. Dar tappar vi bort Emmi, och Douglas forsvinner ocksa lite ibland, men Georg och jag hanger ihop. Vi ser Emmi lite senare da hon sitter vid en brasa pa stranden och pratar med "muschen". Nar stallet stanger, vid tva, drar jag, Georg och Douglas och fyllekakar pa ett grekiskt stalle. Godaste souvlakin! Douglas ar sa trott sa han nastan somnar och gar hem innan oss. Georg och jag ater upp, betalar eller ja han betalar for Emmi har mina pengar och sen tar vi sallskap hem. Jag far hans facebook, men han har ett krangligt efternamn. Jag repeterar det i huvudet pa vagen hem, bokstav efter bokstav. Dorren ar oppen nar jag kommer hem och Emmi ar vaken sa jag borjar beratta om hur god den dar souvlakin var och att hon maste smaka den nasta utekvall. Medan jag star dar och hyllar mitt fyllekak sa kommer jag pa att jag maste skriva ner Georgs facebook innan jag glommer den. Tyvarr ar det for sent, alla bokstaver jag gatt och repeterat pa vagen hem har tumlats runt i min hjarna och det jag far ner pa pappret ar "Georg Brahbra". Och ja, han hette inte det. Haha.

Dagen efter det ar vi jatteglada och inte sadar galet bakis, eftersom vi var duktiga med spriten. Vi fordriver tiden pa stranden och solar och badar. Jatteskont! Sen gor vi inte sa mycket mer egentligen. Dagen efter det blir det fest igen. Egentligen vill vi bara ut for att kunna fyllekaka souvlaki igen, Emmi maste ju fa veta hur gott det var. Denna kvall borjar, som vanligt, pa "stallet pa hornet" med en bucket och varsin Pina Colada, sen middag och efter det "Why Not", som vanligt. Dar spelar vi biljard och dansar. Och som vanligt slutar kvallen pa Sailor Club. Tyvarr ar denna kvall relativt kolsvart for mig. Maste verkligen lara mig hur jag ska hantera den har billiga alkoholen! Men imorse kom det fram en kille till mig och sa att han foljt mig hem och att jag varit sur pa honom, jag trodde typ att han ville gora nagot med mig som jag inte ville. Men sa var inte fallet, han ville se till att jag kom hem ordentligen, for hans tjejkompisar hade blivit ranade for nagra dagar sedan. En halvtimme efter kommer det fram en annan snubbe och borjar prata med mig, jag hade tydligen hangt med honom igar ocksa. Tyvarr blev det aldrig nagon souvlaki for mig, jag var val for full. Men Emmi at det med tre killar, sa nu vet hon ocksa hur goda de ar!

Och precis nu, kom killen som foljde mig hem igar fram till mig igen och ett helt gang med manniskor som jag kande igen lite halvt. De retades med mig for att jag inte mindes nagonting och skrattade at mig. Men jag minns att de var fran Australien i alla fall!

Imorgon lamnar vi Nah Trang tillsammans med "Easy rider". Det ar ett gang som kor resor pa motorcykel for turister. Ganska dyrt ar det, 2100 kr for fem dagar, men vi tror att det kommer vara sa vart det! For man far traffa pa riktiga vietnamesiska familjer som vi kommer ata middag med och vi kommer uppleva sa mycket mer an vi hade gjort annars. Vi tror verkligen det har kommer bli awesome! Och dessutom ska jag kora motorcykel ocksa, sjalvklart automatvaxlad for jag har ingen aning om hur vaxel funkar pa motorcyklar. Men Dao, killen vi aker med sa att om jag kan kora moppe sa kan jag kora den sa det ska nog ga bra tror jag! Ar fett taggad!!

Lite bilder kommer ocksa, dock inga fran utekvallarna. Eller bara borjan av utekvallarna for vi har sedan gatt hem och lamnat kameran, vagar inte ha med den pa kvallarna, eftersom vi blivit varnade att det ar sa mycket ran har.

Forst charmiga badbilder:




 Fina sma hus pa armen och jag fick sammanlagt 
fem kommentarer for dem den kvallen

 Lasangemiddag!

 Alskar deras fina gubbar!

 Emmi pa "stallet pa hornet"

 Jag pa "stallet pa hornet"

 Vi bada!! 

"Stallet pa hornet", igen!

5 kommentarer:

  1. Hahaha folket har lite mer alienlikanande former där än våra "här går man gubbar"

    SvaraRadera
  2. Inget för mammor att läsa hu. Och motorcykel då blir jag verkligen orolig.Ska försöka att inte tänka på det om du lovar att vara extra försiktig i trafiken. Och ingen alkohol i samband med trafik. kanske en bra sak 5 nyktra dagar :) låter som om ni behöver det.
    Har du nya armband? Ser fina ut.
    Jätte kram jag saaaaaknar dig!

    SvaraRadera
  3. Jaa... Kersti! Betyder det här att vi har lyckats med uppfostran, eller...

    SvaraRadera
  4. HAHAH!! älskar skylten!! please, kan ni inte vara lite farliga och skruva ner en och släpa den runt halva jordklotet till mig?? jag kan bjuda på latte från cafestring eller nåt!

    SvaraRadera
  5. Låter så jävla najs asså är sååå avundsjuk! Men maja lova att komma hem levande snälla...<3

    SvaraRadera