söndag 29 januari 2012

Bali ar ju fett!

Efter att ha testat bade Seminyaks shopping och uteliv sa kan vi saga att shopping sakert var bra, men lite for dyr for var smak. Kan lika garna kopa klader hemma i Sverige till ungefar samma pris. Emmi kopte dock ett par sjukt snygga skor och en valdigt snygg klanning! Staden hade ocksa grymma fik med riktiga mackor och kakor och tartor och det kandes lite halvt som att fika hemma i Stockholm. Var shoppingdag borjade vi pa ett sadant fik och at riktiga mackor sa vi skulle orka hela dagen, men vi orkade inte ens ata upp mackan. Sa vi fick med oss resterna i en doggy bag och at resten till middag. Till lunch blev det en supergod milkshake-liknande dryck pa ett fik, tillsammans med en Cosmopolitan i handen, min nya favorittidning! Laste ocksa Vogue och den var verkligen vardelos. Shoppingdagen avslutades med en Sangria pa en spansk mysig restaurang pa stranden!


Dagen efter var jag trott pa shoppingen, men Emmi var taggad pa lite mer och det var den dagen hon hittade skorna och klanningen. Vi borjade den har dagen med take away-frukostar fran olika stallen och tankte ata de pa den vackra stranden. Stranden visade sig vara riktigt acklig sa det blev inte riktigt som vi tankt oss. Vi lyckades dock med malet for dagen och det var att festa!


Klockan sex borjade vi festen, efter en timmes sovande pa hotellrummet. Eller jag sov och Emmi laste. Jag kande mig helt nyvaken, men det var dags att starta kvallen med en ol! Det var happy hour och billig ol pa en grekisk restaurang till klockan atta sa vi var "tvungna" att ga dit... Efter manga ol, kortspel och efter att vi spatt varandra med kort sa var det dags for att hitta en klubb. Klubben "The Cave" var omojlig att hitta hade vi tyvarr markt nar vi letat efter den innan, sa det som fanns kvar var fyra olika gayklubbar fyllda med drag queens. Vi gick in pa den med mest folk och dar killar iforda enbart kalsonger och skor dansade pa bardisken. Det var sedan nagon tavling mellan massa drag queens och vi hade en underbar kvall. Det var en drag queen med rod paljettklanning som gick runt och tog pa allas brost och "honom" pratade vi en del med. Och sen pratade jag mest med en av dansarna resten av kvallen. Han jobbade inte den kvallen vi var dar sa han hade mer klader pa sig an bara kalsonger, men skulle tydligen jobba dagen efter sa han. Emmi tappade jag bort som vanligt. Det var anda en riktigt rolig kvall och det var massa gamla par dar och det var sa fint att se gamla gubbar som hittat varandra. Det var fint med de unga paren ocksa, men gubbarna var de gulligaste. Daremot var det inte alls mycket tanter vilket var lite trist. Jag avslutade kvallen med att fyllekaka i min ensamhet och ga hem och sova!


Dagen efter hade jag den varsta huvudvarken jag nagonsin haft. Den var brutal! Varje steg tog kol pa mig. Darfor borjade jag dagen med en Bloody Mary, det ska vara bra nar man ar bakis har jag hort. Det hjalpte inte mycket alls. Pa nagot underligt satt overlevde jag anda dagen, kanske var det chokladtartan pa ett av fiken i staden som hjalpte mig.


Dagen efter min huvudvarksdag akte vi till staden Sanur dar vi ar nu. Staden ar mest fylld med gamla par har vi raknat ut idag nar vi lag pa stranden. Sen lite barnfamiljer och ytterst fa unga manniskor. Det som ar bra har ar att vi hittat var favoritrestaurang! De har underbart god mat! Skulle kunna stanna har en vecka bara for att ata deras mat! Den ar grym! Vi at dar igar forst och idag kom vi tillbaka for att ata en speciell maltid som man ater pa vissa cermonier har pa Bali. Vi behovde till och med bestalla den en dag innan for att den tar typ hela dagen att laga. Mycket spannande var det och gott ocksa! Trots den grymma restaurangen drar vi imorgon for vi ska till en o som ska ha underbart vackra strander och billig ol!

Hittade en cool restaurang i Seminyak

Den hetter The Junction

Bara btw sadar

Efter en lang dags shopping!

En mysig affar med massa bra grejer!

Vi hittade The Store ocksa!

Sa har sag den mysiga stranden ut dar vi tankte ata frukost....

Kortspel och ol!

Drag queenen som gick runt och tog pa allas brost

Nan annan drag queen (med en guld-dildo i handen?) och en sot tjej 
vi dansade med i borjan av kvallen och sa Emmi saklart!

Vettefan vad Emmi gor egentligen!

Alltid bra med tempel ovanpa hus!

Cykel med ratt!

Mer fina overgangsstallen!

Idag nar vi lag pa stranden hittade vi en grupp tyska
gamlingar som spelade frisbee, jattefint! 

Stolt for att antligen fangat den!

Vi hittade ett svenskt cafe som hette
"Cafe Smorgasen" 

Svenskar kan sina grejer!

Var favoritrestaurang!

Mysigt var det..

Mysigt nar det var morkt och mer folk ocksa!

1 kommentar:

  1. Å den restaurangen ser jätte mysig ut.kanske du kan aga något gott när du kommer hem. Hur mycket kondenserad mjölk ska man ta till avocadon undrar jag blev så sugen på att prova.

    SvaraRadera