torsdag 22 december 2011

Thailand, det kunga-kåta landet!

Klockan 13.30 den 20 december lamnade vi Vang Vieng. Forst var det en resa i mini-van till Laos huvudstad Vientiane. Det var en resa pa Laos opalitliga vagar med hal och gupp overallt och efter en natt med feber och med huvudvarken kvar sa var det ingen rolig vag. Som tur var lyckades jag somna och det var en kort resa, bara fyra timmar. Val framme blev det tuk-tuk till Thailand grans och sedan var det riktig buss som gallde. Pa den bussen traffade vi pa nagra svenskar vi traffat i Vang Vieng, riktigt harligt gang! Det var Emma och Jessica som reste tillsammans med ett killgang pa tre personer, Philip, Viktor och Rasmus och sen var det Nanne som reste sjalv. Sa det var tre olika "sallskap" som slagit ihop sig och nu reste tillsammans. Vi traffade dem alltsa pa gransen till Thailand, dar vi upptackte att vi satt pa samma buss. Tillsammans gick vi igenom allt skannade av vaskor och fick stamplar i passen och nar vi satte oss pa bussen igen satte vi oss med dem istallet for att sitta sjalva. Daremot vagrade bussen starta. Det tog tva timmar och sedan kom en ny buss som vi hoppade pa. Klockan atta pa morgonen var vi framme i Bangkok och var nasta buss skulle ga halv sex pa kvallen. De andra svenskarnas buss skulle ga klockan sex, sa vi hangde runt i Bangkok hela dagen med dem och alla var helt slut, for man sover inte bra pa bussarna har.

Klockan halv sex lamnade vi alltsa Bangkok, eller kanske lite senare for bussen var sjalvklart forsenad. Vi akte da forst till nagot stalle dar vi blev avslappta och klockan var fem pa morgonen. Efter tre timmars vantande sa kom en ny buss och vi akte till en hamn och kom dit vid nio. Halv tio gick var bat som tog oss till Koh-Pangan, en underbart vacker o med fina strander... tror vi. For imorgon ska vi checka stranderna.

Vid kanske ett kom vi fram till on, efter tva dygns resande och fy fan va trotta vi var. Vi tog oss till ett guesthouse. Emmi duschade och jag sov, sen sov Emmi och jag duschade. Vid fyra, fem gick vi ut och at, efter det checkade vi omradet och nu ar det internet-cafe som galler!

Ikvall ska vi bara sova tidigt och fram till jul ska vi ta det lugnt, eller i alla fall jag! Min kropp vagrar bli frisk och behover vila. Min plan ar att bli frisk den 25 december for da ar det "Full moon-party" har i Koh-Pangan sa da vill jag vara frisk!

Juste, vi bokade ett skandinaviskt julbord idag ocksa, sa den 24 december ska vi langta hem och ata svenskt!! Blir awesome.

Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. Vilken resa. Trist att du inte är frisk jag hoppas verkligen att du blir det till den 25:e. Vila brukar vara en bra medicin. Det var hur kul som helst att prata med dig idag men nu saknar jag din ännu mer :) knäppt. Jätte kram ma

    SvaraRadera
  2. Åh då är ni i samma krokar som mina vänner Anton och Felicia :D Kille med blonda dreads och ett hjärta tatuerat på bröstet och en karp på armen. Tjejen har röda dreads, katttassar på magen och massa blommor och fåglar på armen :) Dom skulle på fullmoon med!

    SvaraRadera