lördag 4 februari 2012

EMMIS FODELSEDAG!

Idag ar ingen vanlig dag for det ar Emmis 20arsdag, hurra hurra hurra!

Jag vaknar klockan atta och lattnaden sprider sig inom mig nar jag ser att Emmi fortfarande sover. Egentligen blir jag inte sa forvanad, det ar alltid jag som vaknar forst. Tyst som en mus smyger jag upp och ut fran vart rum. Vi har gratis frukost pa hotellet sa jag bestaller en toast med banan till Emmi och en med agg till mig. Dricka far bli te till Emmi och jag tar en kaffe. Sen ar det brattom for jag ville inte att Emmi ska hinna vakna. Jag springer ivag till ett cafe som sager sig ha stadens basta tartor och koper en "Sexy Capuccino". Sedan skyndar jag mig tillbaka med den till hotellet. Frukosten ar fortarande inte klar sa jag sitter och smapratar med Yanda, en kille som jobbar pa hotellet och en annan kille vars namn jag inte minns. Efter ungefar tio minuter, en kvart sa ar frukosten klar. Yanda vill inte sjunga "Happy Birthday" med mig for Emmi, han sager att han inte ar nagon bra sangare, men den andra killen far jag med mig. Vi gar upp till vart rum och sjunger for Emmi och serverar frukosten pa sangen. Killen lamnar oss efter att ha grattat Emmi och sedan avnjuter vi var frukost i lugn och ro.

Vid tio kommer Hanzano till hotellet, som vi bestamt med honom. Han gar en yogakurs som borjar fem pa morgonen, men har fortfarande inte atit frukost sa vi gar till ett fik dar han ater. Vi sitter dar i sakert tva timmar och sedan ar det dags for massage! Vi tar en typisk balisk massage och det var inte riktigt som hemma i Sverige.. eller i borjan var det. De masserar forst mina ben och jobbar sig uppat, men sedan ar det dags att vanda pa sig. Sa dar ligger jag med bara trosor pa mig och flashar brosten for en helt frammande manniska. An en gang borjar hon att massera fotter och ben och sedan arbeta sig uppat. Vid ett tillfalle bojer hon mitt ben i en vinkel utat och masserar insida lar. Det kandes ganska.. weird. Jag kande mig aldrig obekvam, det var bara underligt att tanka pa att jag ligger halvnaken, med bara brost och far insidan av mina lar masserade av en okand kvinna. Det var dock skont sa det var inga problem. Sedan ar det dags for att massera magen och efter det blev det en rorelse som gick fran magen, upp mellan brosten till axlarna. Det var ocksa lite speciellt. Sista saken var att man satt upp och fick axelmassage. Det var bade en spannande och skon massage!

Efter massagen ar det dags for Hanzano att dra hemat till sitt hus som han hyr har borta for att gora sina laxor till yogakursen. Jag och Emmi gar en kort svang och sedan ater vi lunch. Efter det blev det en till promenad och sedan en fodelsedagsfika med chai-te och tarta. Och nu sitter vi har. Klockan sju ska vi ata fodelsedagsmiddag tillsammans med Hanzano sen far vi se vad som hander! Vi laste om ett "dansa hela natten pa fotbollsplanen"-event, men eftersom det regnar kanske det inte blir sa mysigt. Eller sa blir det ett enda stort lerparty och det skulle vara fett! Vi far se vad som hander helt enkelt!

Det var historien om idag.. och igar, som var var forsta dag har i Ubud, gick vi bara runt och runt och runt. Utforskade staden helt enkelt. Vi gick sedan pa en gratis yogaklass och det var underbart! Sa mer yoga kommer det bli har borta, maste bara kolla upp priser och pruta ner de och allt sant dar! Vi at ocksa middag pa ett superfint stalle! De hade massa vegansk och vegetarisk mat och serverade ingen alkohol. Det var ocksa en mysig lokal och snyggt designade mobler. Kandes lite fancy, men anda mysigt. Dar hittade vi Bob Hansson ocksa som satt och at med sin fru eller tjej eller vad hon nu kan ha varit.

Sa efter tva dagar har i Ubud kan jag saga att jag redan alskar det. Det ar sa lugnt och fint. Alla ar trevliga och det finns sa manga mysiga cafeer och restauranger. Yogan ar underbar och hela min sinnesstammning blir flummig och skon av att vara har borta. Jag trivs!

Och till sist en lite trakig sak... jag tror att min minnesortslasare dog i samma vag som dodade min mobil. Sa det blir nog INGA FLER BILDER forran jag kommer hem.. tyvarr!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Va snällt av dig att fixa frukost till Emppulainen!
    Känns tråkigt att hon fyller 20 där borta och inte Här hos oss :(
    Men du räddade hennes start till vuxenlivet ;)

    Raija

    SvaraRadera
  2. Jaa vad skönt att veta att Emmi fick bli uppvaktad på sängen :) :) Tack Maja!!

    SvaraRadera
  3. Bra att du tar hand om Emmi. Kul att yogan är bra. Kanske något att satsa på när du kommer hem. Jag har varit i Gnesta idag och planerat födelsedagsmiddagen. Pappa har influensa men vi andra mår bra. Kavves sår läker fint. Vi längtar efter dig. Kramar i massor ma

    SvaraRadera
  4. Det låter som ni hade det jättemysigt när du uppvaktade henne så :) Haha massagen lät ju kul! Jag kände samma typ av obehag när jag var på thaimassage med Dumle. Ett tag var det så pass intimt att jag oroade mig för en "happy ending" på meteravstånd från min kompis. Vi stackars svenskar är inte vana vid sån kontakt med främlingar... Krama på Emmi från mig!

    SvaraRadera