söndag 2 oktober 2011

Första, första, första!

Hej du fina människa!

En resedagbok har jag lovat mig själv att skriva, men ordet dagbok får mig att tänka på tolvåriga söta flickor med flätor i håret som börjar varje inlägg med "Hej kära dagbok, idag har jag...". Inte särskilt bra vibbar må jag säga, men ändå ganska gulligt. Det är dock ingenting för mig så jag lovar nu att inte börja ett enda inlägg med just de orden. Yes, det här känns som en bra start på något fint.

Hur som helst så lämnar jag min trygga, fina hemstad Stockholm på fredag den 7 oktober, om fyra dagar alltså. Jag har ingen direkt plan på var denna resa kommer gå och vet inte hur länge jag blir borta. Det jag vet är att jag ska leva livet och ha sjukt roligt! Jag vet också att resan börjar i Amsterdam där jag ska möta min fina vän Emmi. Vi stannar så länge vi orkar, för att sedan ta nästa flyg till Bali och pröva vår lycka på vågorna, med andra ord så ska vi lära oss surfa. Efter det börjar planerna bli väldigt diffusa, vilket är underbart! Jag vill inte planera, jag ska ju bara leva!

Den enda planen jag har efter Bali är att jul och nyår ska firas i Sydney. Emmi dissar dock denna plan så våra vägar skiljs åt någon gång i december troligtvis. Men i Sidney kommer en del andra svenskar infinna sig har jag hört, så jag får försöka hitta dem där. Det är världens bästa entrévärd från gröna lund och hennes pojkvän, en av de bästa parkvårdarna från gröna lund, och två av världens bästa M08-elever som jag ska spana efter medan jag hänger med alla snygga Australiensare! Om jag mot förmodan inte skulle hitta mina svenska vänner så kommer ett nyår i Sydney vara helt awesome!

Jag vet inte riktigt hur ofta jag kommer kunna uppdatera den här dagboken eftersom jag inte vet när jag har tillgång till dator på min resa, men jag ska försöka uppdatera så ofta som möjligt. Att skriva varje dag är mitt mål, men jag vet själv att det troligtvis inte blir av. Jag ska i alla fall åka in till staden imorgon och köpa mig en fin dagbok som jag kan skriva i för hand så jag minns allting när jag väl hittar en dator, och för att det är så roligt att ha kvar dagboken som ett minne.

Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. åååh najs, ska läsa varje dag! :D

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på första inlägget från Holland.

    SvaraRadera